تعویض فیلتر ژنراتور

تعویض فیلتر ژنراتور

تعویض فیلتر ژنراتور

در این مقاله به معرفی ژنراتور، فیلتر ژنراتور و چرایی تعویض فیلتر ژنراتور می پردازیم. سرویس و تعمیر دیزل ژنراتور یکی از موارد مهمی است که باید به آن توجه کنید در غیر این صورت افراد جدا از اجاره ژنراتور، هزینه ای را باید بابت تعمیر نیز پرداخت کنند. لطفا ما را تا پایان داستان دنبال کنید؛

ژنراتور چیست؟

ژنراتور دستگاهی است که الکتریسیته تولید می کند و قادر است هر گونه انرژی شیمیایی، مکانیکی و غیره را به برق تبدیل کند. این موتور به طور گسترده در بسیاری از صنایع که برق در دسترس نیست استفاده می شود. علاوه بر کمبود برق در برخی شرکت ها، تامین برق پایدار ضروری است.

از این رو در صورت قطع برق نیاز به منبعی برای استفاده به عنوان ژنراتور برق اضطراری دارند که در این صورت دیزل ژنراتور بهترین گزینه است. این دستگاه قابلیت دریافت انرژی مکانیکی از منبع خارجی و ایجاد بار الکتریکی و ایجاد جریان الکتریکی را دارد.

فیلتر ژنراتور

فیلتر دیزل ژنراتور به طور کلی نقش مهمی در دستیابی به مواد تمیز و جلوگیری از آلودگی در موتور دارد. ژنراتورها انواع مختلفی از فیلترها را دارند که در این مقاله به آن خواهیم پرداخت.
فیلتر روغن:
همانطور که گفته شد قطعات ژنراتور برای روانکاری و خنک کاری به روغن نیاز دارند. زمانی که روغن بین اجزا حرکت می کند، حرارتی که قطعات را فرسوده می کند جذب کرده و علاوه بر فشار، آنها را خنک می کند.
یکی از فیلترهای موجود در ژنراتور فیلتر روغن است. روغن قبل از ورود به موتور و جاری شدن بین قطعات باید از فیلتر یا صافی عبور کند تا از ورود ناخالصی ها و ناخالصی ها به داخل موتور جلوگیری شود. این فیلتر باید هر از چند گاهی بررسی و در صورت لزوم بعنوان یکی از موارد تعویض فیلتر ژنراتور به آن بپردازیم.

تعویض فیلتر سوخت ژنراتور:
امروزه سوخت خالص گازوئیل در بازار وجود ندارد و از آنجایی که این سوخت باید به صورت خالص به موتور برسد، از فیلتر بنزین استفاده می شود. این فیلتر تمام ناخالصی های سوخت را جدا می کند.

فیلتر آب:
هدف از این فیلتر جلوگیری از ورود ذرات کثیفی به مایعی است که برای خنک کردن دستگاه استفاده می شود. ( تعویض فیلتر ژنراتور )

فیلتر هوا:
این فیلتر در انواع مختلف از جمله فیلتر هوا کاغذی، فیلتر هوای روغن، فیلتر هوای اسفنجی و فیلتر هوای پنبه ای موجود است و هر 50 ساعت یکبار نیاز به دمیدن و تعویض هر 400 ساعت کاری دارد.

تعویض فیلتر روغن دیزل ژنراتور

علت تعویض فیلتر دیزل ژنراتور

همانطور که گفته شد؛ ژنراتورها عموما فیلترهای مختلفی دارند که از ورود کثیفی به داخل موتور جلوگیری می کنند. اگر آنها منقضی شوند، دیگر اثربخشی اولیه خود را ندارند. علاوه بر استهلاک تجهیزات و کاهش عملکرد آن، مواد کثیف و ناخالص وارد موتور می شود، بنابراین هر چند وقت یکبار باید تعویض شود. البته زمان تعویض فیلتز ژنراتور با توجه به شرایط مختلفی با یکدیگر تفاوت دارند.

به عنوان مثال، پس از 150 تا 200 ساعت کارکرد موتور دیزل؛ هر بار که روغن را تعویض می کنید، باید به تعویض فیلتر ژنراتور نیز توجه داشته باشید. و بعد از هر تعویض فیلتر روغن، روغن ژنراتور نیز تعویض شود. لازم است هر چند وقت یکبار فیلتر و روغن ژنراتور را چک کرده و در صورت انقضای آن تعویض کنید زیرا استفاده از فیلتر تاریخ مصرف گذشته باعث کاهش راندمان دستگاه و کاهش عمر آن می شود. وقتی صحبت از کاهش سرعت فیلتر دیزل ژنراتور می شود، بهتر است از خدمات مربوط به دیزل ژنراتور سایلنت استفاده نمایید.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید ؟
در گفتگو ها شرکت کنید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *