مولد دیزل ژنراتور

مولد دیزل ژنراتور

مولد دیزل ژنراتور

انواع مولدها را بر حسب کاربرد ، کارخانجات سازنده مولدها (دیزل ژنراتورها) چهار نوع را پیشنهاد می دهند: مولد دیزل ژنراتور اضطراری (Standby)، مولد دیزل ژنراتور پایه (Prime) ، مولد دیزل ژنراتور دائم (Continuous) و مولد دیزل ژنراتور چند منظوره

مولد ژنراتور چیست - اجاره مولد دیزل ژنراتور

آشنایی با مولد دیزل ژنراتور اضطراری

در صورت قطعی برق در شهرمحل سکونت مشتری عزیز مولد دیزل ژنراتور اضطراری به طور خودکار برق محل مورد نظر را وصل و تامین می کند. یک مولد دیزل ژنراتوراضطراری یا همان استندبای ممکن است نیاز داشته باشد چند ساعت در ماه کار کند، اما مدل های مولد دیزل ژنراتور اصلی دیگری نیز وجود دارند که باید به طور مداوم کار کنند. هنگامی که مولد دیزل ژنراتور پشتیبان راه اندازی می شود، می تواند تحت شرایط خاصی برای دقایقی کار نکند، مانند: مواقعی که 10 درصد بار بیشتر موجود است..

موارد کاربرد مولد دیزل ژنراتور اضطراری : تامین برق اضطراری بیمارستان ها، کارخانجات ، ادارات و … بدون اتصال به شبکه از وظایف و کاربردهای مولد دیزل ژنراتور اضطراری است.

مولد دیزل ژنراتور پایه (Prime)

مولد دیزل ژنراتور پایه و یا همان پرایم معمولاً در جاهایی که به طور موقت به برق نیاز است استفاده می شود. مانند استفاده از دیزل ژنراتور پایه در اردوها، نمایشگاه ها، تحقیقات و کمپ های صنعتی است. و باید توجه داشته باشید که از این مولد دیزل  ژنراتور نمی توان در کاربردهای ساخت نیروگاه استفاده کرد. خروجی می تواند به طور نامحدود با بارهای مختلف با این مولد دیزل ژنراتور ارائه شود.

این ژنراتورها معمولاً می‌توانند 100 درصد پیک تقاضای خروجی اولیه ekW را با 10 درصد ظرفیت پیک در مواقع اضطراری برای حداکثر استفاده هر 12 ساعت پاسخ دهند.

که ظرفیت اضافه بار 10٪ برای مدت زمان محدود در دسترس است. (برق اولیه مطابق با ISO8528 و برق کمکی مطابق با ISO3046 AS2789، DIN6271 و BS5514) این درجه بندی (رده بندی) برای همه مدل های مولد دیزل ژنراتور قابل اجرا نیست.

 

کاربردهای عمومی مولد دیزل ژنراتور پایه : جایی که ژنراتور تنها مرجع توان باشد برای ارتباط راه دور با معادن، سایت‌های ساختمانی، زمین برگزاری نمایشگاه و فستیوال و غیره است.

مولد دیزل ژنراتور دائم (Continuous)

از مولد دیزل ژنراتور دائم برای پروژه های نیروگاهی کشوری استفاده می شود. می توان از  مولد دیزل ژنراتور دائم برای تامین برق مداوم به صورت ثابت تا ظرفیت خروجی معینی برای مدت نامحدود استفاده کرد. هیچ لغو اضافه باری برای این دسته مولد دیزل ژنراتور دائم موجود نیست.

برای انتخاب رتبه مناسب، با نمایندگی های مجاز مولد دیزل ژنراتور شرکت دیزل ولت  مشورت کنید.

 

کاربردهای رایج مولد دیزل ژنراتور دائم : برای این دسته از مولد دیزل ژنراتور دائم یا ژنراتورهای تامین کننده دائمی نیرو یک بار نیروی پیوسته یا با فیدرهای برق اصلی و دائمی شبکه برای حداکثر سطح مجاز 8760 ساعت در سال. مولد دیزل ژنراتور دائم همچنین می تواند برای پشتیبانی شبکه / پیک (حتی با 200 ساعت برنامه در سال) استفاده شوند.

اجاره دیزل ژنراتور

 

همانطور که قبلا هم اشاره شده است، مولد دیزل ژنراتور دائم از 3 بخش اصلی زیر تشکیل شده :
– موتور دیزل مولد دیزل ژنراتور دائم  تولید نیروی مکانیکی دوار

– ژنراتور مولد دیزل ژنراتور دائم  تبدیل انرژی مکانیکی به برق

–  تابلوی کنترل تنظیم جریان برق، قطع و وصل و حفاظت از دیزل ژنراتور

هر یک از قطعات اصلی مولد دیزل ژنراتور دائم توسط شرکت های مختلف با برندهای مختلف تولید می شود. از جمله در زمینه موتورهای دیزلی، دیزل ژنراتور پرکینز (انگلیس)، دیزل ژنراتور کامینز (آمریکا) و ولوو پنتا (VOLVO PENTA) و در زمینه مولد دیزل ژنراتور دائم ، استمفورد (انگلیس)، لروی سامر (فرانسه) و ماکالت (ایتالیا) می توان انتخاب کرد.

دیگر مقالات:

 

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید ؟
در گفتگو ها شرکت کنید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *