کاهش صدای ژنراتور

کاهش صدای ژنراتور

کاهش صدای ژنراتور

برق اختراع مهمی بود که زندگی بشر را تغییر داد. تقریباً تمام اختراعات پس از اختراع الکتریسیته به نوعی به برق مربوط می شود. انسان دیگر نمی تواند از برق دور بماند. تا زمانی که برق عمومی وجود دارد از آن استفاده می کنند. در صورت عدم تامین برق، آنها از ژنراتورهای دیزلی برای تامین برق مورد نیاز خود استفاده می کنند. اما یکی از موارذی که باید به آن توجه داشته باشیم، راهکارهایی برای کاهش صدای ژنراتور ها می‌باشد.

کاهش صدای دیزل ژنراتور

اما داستان به این سادگی نبود. دیزل ژنراتور مانند هر چیز دیگری نه تنها خوب هستند، بلکه مشکلاتی نیز ایجاد می کنند. امروزه دوستداران محیط زیست اغلب به آلودگی این خودروها اشاره می کنند. دیزل ژنراتور از سوخت دیزل استفاده می کند. این ماده شیمیایی پس از سوختن، محیط زیست را به شدت آلوده می کند. این قضیه محیط بانان را وادار کرد تا برخورد مناسبی با این وسیله نداشته باشند.

اما یکی دیگر از آلودگی های مهم دیزل ژنراتور آلودگی صوتی است. آلودگی صوتی مشکلی است که حتی برای دارندگان دیزل ژنراتور نیز مشکلات زیادی را ایجاد کرده است و به دنبال راهکارهایی جهت کم کردن و کاهش صدای ژنراتور می‌باشد. حتی یک دیزل ژنراتور کوچک با تنها 50 وات می تواند صدایی معادل 84 دسی بل تولید کند. این صدا معادل صدای ترافیک شهری است.

این صداهای بلند شما و همسایگانتان را آزار نمی دهند. مطالعات نشان داده است که با گذشت زمان این صداهای بلند می تواند شنوایی فرد را ضعیف کند! از این رو در این مقاله تصمیم گرفتیم تا چند راه برای کاهش صدای دیزل ژنراتور معرفی کنیم.

فاصله ژنراتور را زیاد کنید

بر کسی پوشیده نیست که هر چه منبع صدا از ما دورتر باشد، سبب کاهش صدای ژنراتور می رسد. اصولی که حرکت صدا را توضیح می دهد نشان می دهد که اگر فاصله منبع صوت را از خود دو برابر کنیم، صدای آن حدود 6 دسی بل به ما کاهش می یابد.
وقتی می خواهید مکان مناسب دیزل ژنراتور را تعیین کنید، به صدا فکر کنید. اگر دو اتاق در محوطه کارگاه وجود داشته باشد، هر دو برای واحدهای دیزل مناسب هستند. برای این کار اتاقی را انتخاب می کنید که از محل کار همسایه خود دورتر باشد.

دیزل ژنراتور را در یک اتاق بگذارید

اگر دور دیزل ژنراتور خود را دیوار بکشید، می تواند تاثیر زیادی بر کاش صدای ژنراتور داشته باشد. اکثر افرادی که نسبت به خرید یا اجاره ژنراتور اقدام می‌کنند، محل آن را در نظر می گیرند. یا در گوشه باغ یا کارگاه ، یک اتاق به دیزل ژنراتور خود را اختصاص می‌دهند. این اتاق علاوه بر کاهش صدای دیزل ژنراتور می تواند به کاهش گرد و غبار کمک کند. همچنین دستگاه شما را در برابر عوامل محیطی ایمن نگه می دارد. همه این موارد عمر مفید دیزل ژنراتور را بسیار افزایش می دهد.

داشتن یک دیزل ژنراتور در یک اتاق مزایای دیگری نیز دارد. یک دیزل ژنراتور داخلی کمتر از دیزل ژنراتور در فضای باز مستعد دستکاری است. درست است که سرقت دیزل ژنراتور کار بسیار دشواری است. این مشکل به دلیل اندازه و وزن آن است. بنابراین در برخی موارد ممکن است برخی از قسمت های دستگاه دستکاری شود. قطعات ممکن است گران باشند. بنابراین، می بینیم که یک دیزل ژنراتور در اتاق نشیمن دارای مزایای بسیاری است.

استفاده از لرزه گیر جهت کاهش صدای ژنراتور

دیزل ژنراتور یک ماشین نسبتا سنگین است. این دستگاه در حین کار ارتعاشات قوی ایجاد می کند. یکی از عواملی که باعث تسهیل انتقال صدای دیزل ژنراتور به محیط می شود، انتقال صدا از طریق زمین است. نصب لرزشگیر در پایه دیزل ژنراتور می تواند عملاً انتقال صدا را از این دستگاه به زمین و سپس به محیط حذف کند.
کمک فنرهای زیادی برای کاهش صدای ژنراتور وجود دارد، از جمله ضربه گیر پلاستیکی و فنری.

استفاده از عایق آکوستیک

عایق صوتی ویژه ای که در اتاق های ضبط صدا استفاده می شود. می توانند تاثیر زیادی در کاهش صدای ژنراتور یا دیزل ژنراتور داشته باشند. حتما این عایق ها را دیده اید. تصویر او شبیه شانه های تخم مرغ است. این عایق ها را می توان بر روی دیوار اتاق دیزل ژنراتور نصب کرد.
اگر به این عایق ها دسترسی ندارید؛ یا می خواهید برای شسما صرفهاقتصادی داشته باشد. می توانید از همان مدل شانه تخم مرغی به عنوان عایق صدا استفاده کنید. این عایق های ژنراتور می توانند تا 60 درصد اثر عایق صدا برای شما داشته باشند.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید ؟
در گفتگو ها شرکت کنید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *